Wycieczka do Trójmiasta

dodane przez: Joanna Jakubecka
kategoria: Aktualności

Piękna pogoda, ciepły piasek, wspaniałe zabytki, niesamowite widoki i niestety zimne Morze Bałtyckie. Tak krótko można podsumować wycieczkę do Trójmiasta, na którą wybraliśmy się w od 16 do 21 maja. Taki krótki opis nie jest w stanie oddać wszystkich ciekawych miejsc, jakie mieliśmy okazję zwiedzać. Trasę rozpoczęliśmy w Malborku. W czasie zwiedzania przenieśliśmy się do średniowiecznej twierdzy, pełnej tajemnic, w której słychać jeszcze szczęk oręża i szelest krzyżackich płaszczy. Takiej lekcji historii nieprędko zapomnimy. Spotkanie z Neptunem, spacer Długim Targiem i nadbrzeżem Starej Motławy były dopełnieniem dnia. Dzień drugi to poznanie historii i najpiękniejszych miejsc Gdańska oraz to, na co wszyscy czekali – czyli plaża w Brzeźnie. Mimo pięknej pogody, morze było jeszcze bardzo zimne i niestety poprzestaliśmy tylko na zamoczeniu nóg. Trzeci i czwarty dzień wyjazdu to: niezapomniane klify w Orłowie, molo w Sopocie, żaglowce w Gdyni, (mieliśmy szczęście – były obydwa: Dar Młodzieży i Dar Pomorza), gdyńska filmówka, akwarium, Twierdza Wisłoujście, Westerplatte, Stadion Energa, Góra Gradowa, miejsce, gdzie Wisła uchodzi do Bałtyku i oczywiście Europejskie Centrum Solidarności. Dużo zwiedzania, ale dzięki wspaniałemu panu przewodnikowi , mogliśmy zobaczyć i doświadczyć „perełek” Trójmiasta i już planujemy następny wyjazd w ten piękny zakątek Polski.